• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Villlösaminalån

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
23 Juli 2012
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Nu har jag precis påbörjat min löneutmätning, i september månad, får man någon "betalfri månad" detta året eller är det för tidigt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Nu har jag precis påbörjat min löneutmätning, i september månad, får man någon "betalfri månad" detta året eller är det för tidigt?

Anståndsbestämmelserna är lite kärva. Glasögon och tandvård funkar det för, i princip allt annat måste samtliga borgenärer godkänna, så man får sitta och ringa runt, lite tröstlöst för dom som har 30 ärenden och man vet att det blir stopp om en säger nej.. gissar att de flesta försöker ringa till dom som som mest sällan säger ja, slipper man ringa alla andra.
Finns dock i utmätningsboken stt man kan få anstånd ändå om man haft löneutmätning länge utan uppehåll. Med länge menas inte 3 månader, utan kanske 5 eller 10år
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Anståndsbestämmelserna är lite kärva. Glasögon och tandvård funkar det för, i princip allt annat måste samtliga borgenärer godkänna, så man får sitta och ringa runt, lite tröstlöst för dom som har 30 ärenden och man vet att det blir stopp om en säger nej.. gissar att de flesta försöker ringa till dom som som mest sällan säger ja, slipper man ringa alla andra.
Finns dock i utmätningsboken stt man kan få anstånd ändå om man haft löneutmätning länge utan uppehåll. Med länge menas inte 3 månader, utan kanske 5 eller 10år
För den med lång utmätning måste det kännas underbart.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
För den med lång utmätning måste det kännas underbart.

Det måste nog likväl finnas legitima skäl för det, dvs att en kostnad behöver regleras som inte kan hanteras inom förbehållsbeloppet.
Har svårt för att tro att man kan få anstånd enkom för att man har haft utmätning länge...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp